Hoe schrijf je een vreselijke marketing-e-mail?

Een email schrijven die Niet correct is.

Hoe schrijf je een vreselijke marketing-e-mail?

E-mailmarketing is een van de krachtigste tools die u in uw arsenaal kunt hebben. Hiermee kunt u een persoonlijke verbinding tot stand brengen met uw lezers en hen door een verkooptrechter leiden wanneer u een nieuw product of een nieuwe service lanceert.

Maar marketing-e-mails zijn ook verantwoordelijk voor 70% van de spamklachten, wat betekent dat als u niet de tijd neemt om ervoor te zorgen dat uw e-mailinhoud aantrekkelijk en relevant is, de kans groot is dat deze in de map met ongewenste e-mails terechtkomt.

Helaas zijn er een paar andere fouten die ervoor kunnen zorgen dat uw e-mail in de map Spam terechtkomt of dat uw abonnees deze eenvoudig verwijderen zonder deze zelfs te openen. Het vermijden van die fouten is eenvoudig, als je weet wat ze zijn.

In dit bericht laten we u zien wat een vreselijke marketing-e-mail is, zodat u kunt voorkomen dat u e-mails schrijft die niemand leest en in plaats daarvan ervoor zorgt dat ze verkeer, leads en klanten voor uw bedrijf genereren.

1. Schrijf een irrelevante of generieke onderwerpregel

Uw onderwerpregel vertelt de ontvanger wat zij in uw e-mail kunnen verwachten. Het zou hen moeten aanmoedigen om uw e-mail te openen en te lezen. Als uw onderwerpregel niet relevant of generiek voor u is, zullen ze uw e-mail niet lezen, laat staan ​​deze openen.

Gebruik uw onderwerpregel om uw abonnees voor te bereiden, te betrekken en aan te moedigen om een ​​paar minuten uit hun schema te nemen om te zien wat uw e-mail zegt. Gebruik de stem van je merk om ervoor te zorgen dat het opvalt uit duizenden andere e-mails die in hun inbox belanden.

De volgende voorbeelden tonen een irrelevante onderwerpregel die de ontvanger helemaal niet vertelt waarom dit dieet het beste is en de e-mail zelf biedt geen enkele manier om het boek dat in de e-mail wordt besproken, daadwerkelijk te controleren:

2. Zorg ervoor dat uw abonnees geen enkele manier hebben om uw e-mail te beantwoorden

Het verzenden van een marketing-e-mail vanaf een Do Not Reply-adres is een geweldige manier om ervoor te zorgen dat u geen feedback krijgt en omzet verliest. U maakt effectief een eenrichtingsgesprek en niemand wil hieraan deelnemen.

Zelfs als uw e-mail wordt verzonden vanuit een generiek antwoord @ of info @, is de kans groot dat niemand die ook zal beantwoorden, omdat het lijkt alsof de e-mail afkomstig is van een robot. Het is koud, het is onpersoonlijk, het jaagt je klanten weg. Met andere woorden, doe het niet.

Als u wilt dat uw e-mails de eerste stap zijn om een ​​betekenisvollere relatie op te bouwen en ze om te zetten in echte klanten en klanten, gebruikt u een e-mailadres met uw voornaam erin. Het zien van een e-mail die afkomstig is van mary @ of jonathan @ ziet er persoonlijker uit en laat uw merk menselijker lijken.

3. Personaliseer de e-mails niet

Een andere manier om ervoor te zorgen dat uw e-mail er generiek en koud uitziet, is om het te beginnen met een eenvoudige Hallo of Hallo. Zelfs als je kiest voor Dear, het ziet er gewoon raar uit.

Welke e-mailserviceprovider u ook gebruikt, met hun ingebouwde hulpprogramma's kunt u een formulier maken dat om de voornaam van uw abonnee vraagt. En met enkele van de beste opt-in plug-ins kunt u een naamveld in het formulier invoegen.

Gebruik die informatie om de e-mail te personaliseren en na de begroeting in te voegen. Het geeft uw abonnees het gevoel dat het voor hen is geschreven en met hen in gedachten.

Dit voorbeeld van een boekmarketingbedrijf gebruikt een generieke openingsregel die geen niveau van personalisatie vertoont:

4. Stuur dezelfde e-mail naar iedereen op uw lijst

Komt er een geweldig nieuw product uit? Super goed! Zorg ervoor dat u uw hele e-maillijst hiervan op de hoogte stelt, want dat is een onfeilbare manier om meer verkopen te krijgen, toch? Nou ... niet precies.

Uw e-mailabonnees zijn mensen die zich in verschillende fasen van hun leven of in hun bedrijf bevinden. Als zodanig zijn ze niet allemaal geïnteresseerd in exact hetzelfde product dat u te bieden heeft. Iemand die heeft gekozen voor een gratis checklist om betere koppen te schrijven, zal niet geïnteresseerd zijn in uw high-end cursus om verkooppagina's te beheersen. Maar ze zijn misschien geïnteresseerd in een goedkope cursus die hen helpt de basisprincipes van copywriting te leren.

Gebruik de segmentatietools in uw e-mailmarketing software om meer te weten te komen over uw abonnees en verschillende groepen of segmenten van uw lijst te maken. Dit zorgt ervoor dat u een meer gerichte campagne kunt sturen en weet welke abonnees e-mailen om het best mogelijke rendement op uw investering te behalen.

5. Vermijd opmaak en spellingcontrole ten koste van alles

Een goede manier om ervoor te zorgen dat uw e-mail naar de prullenbak wordt verzonden en geen verkoop of betrokkenheid oplevert, is alle informatie in één lange alinea samen te voegen. Als je er zeker van wilt zijn dat het naar de spammap wordt verzonden, moet je ook enkele grammatica- en spelfouten opnemen.

Typefouten overkomen iedereen, maar als je je schrijven niet controleert voordat je op Verzenden klikt, laat je zien dat het je niet echt kan schelen wat je abonnees denken. Het leidt ook tot een gebrek aan vertrouwen.

Er zijn tal van online tools die u helpen uw schrijfvaardigheid te controleren en u de schaamte te besparen. Formatteren daarentegen vereist niet veel extra kracht. Je kunt word ook gebruiken voor het controleren van je teksten.

What's Your Reaction?

like
0
dislike
0
love
0
funny
0
angry
0
sad
0
wow
0